Díl 3. Jak si vést tréninkový deník?

Jak si vést tréninkový deník?

Tréninkový deník na rozdíl od tréninkového plánu obsahuje údaje o už odběhaných trénincích. Vést si ho můžete na papíře, v mobilu, na počítači nebo online. Spousta sportovních hodinek je dnes spojená s elektronickými tréninkovými deníky, do kterých se vám informace automaticky přepisují a které můžete doplnit o další, subjektivní poznámky a data. Čím víc si toho do tréninkového deníku zapíšete, tím přesnější budou závěry, které z něj budete moci vyvodit. Některé aplikace zároveň chválí za dobrý výkon či upozorňují, když polevíte, takže částečně plní i funkci trenéra.

Tréninkový deník vám umožní:

  • mít přehled o počtu naběhaných kilometrů
  • sledovat vývoj svojí fyzické kondice
  • srovnávat počet naběhaných kilometrů za různá časová období
  • udržet si motivaci
  • odhalit nastupující nemoc
  • vypozorovat vliv menstruačního cyklu na váš výkon

Co si do tréninkového deníku zapisovat:

  • počet uběhnutých kilometrů
  • délku trvání běhu
  • průměrnou rychlost
  • čas tréninku
  • terén
  • počasí
  • zdravotní stav, případně bolest
  • pocit z běhu
  • den menstruačního cyklu
  • pokud máte sporttester, i rychlost jednotlivých kilometrů, převýšení a údaje o tepové frekvenci

Některé běžkyně si zapisují i to, v jakých botách běžely. Snadno pak určí, kolik kilometrů už má bota za sebou a kdy se blíží konec její životnosti. Zapisovat si můžete i jakékoliv další poznámky, například s kým jste běžely, koho jste potkaly, co se vám zajímavého přihodilo. Tréninkový deník se pak může stát i jakýmsi deníkem osobním, ke kterému se ráda po letech vrátíte.

Ukázky tréninkových deníků a spoustu dalších tipů najdete v knize Gabriely Gaudlové Běhání pro ženy s Běhej.com od nakladatelství CPRESS.

V příštím díle seriálu se autorka zaměří na rozdíly mezi muži a ženami – a jak jim přizpůsobit běh a trénink.

Knihu objednávejte na www.albatrosmedia.cz a zadejte slevový kód: csobnazdravi, získáte slevu 25% + poštovné zdarma při objednávce nad 150 Kč. Platnost do 31.12.2016.

 

Běhání pro ženy